FAQ Bestellen
De prijzen op de website zijn die inclusief btw?
Nee alle prijzen op deze website zijn exclusief btw, wij richten ons met name op de zakelijke markt.
Wij zijn een zakelijke gebruiker zijn er afspraken te maken?
Voor regelmatige zakelijke gebruikers zijn afspraken mogelijk, meer informatie ontvangt u als u uw btw nummer en KvK nummer doorgeeft.
Leveren jullie ook aan particulieren?
Ja u kunt ook als particulier bij ons een (rol)steiger huren of aankopen.
Ik wil de steigermaterialen bij jullie afhalen kan dat?
Nee dat is niet mogelijk, wij plaatsen of leveren de steiger op locatie.
Ik heb de steiger vroeg nodig, hoe laat komt de rolsteiger?
Kleine werkzaamheden en transportopdrachten leveren wij op route uit, het weer en verkeer zijn onzekere factoren ook kan een voorgaande opdracht meer tijd vergen als verwacht, als u zeker wilt zijn dat de steiger er op tijd is laat u de steiger de dag ervoor plaatsen of leveren.
Wat is de minimale huurperiode?
De minimale huurperiode is 7 dagen, de huurperiode begint op de dag van levering en loopt door tot en met de dag na afmelding (email), heeft u de steiger bv maar 3 dagen nodig en u meld direct af dan wordt er 7 dagen berekend, gebruikt u de steiger bv 9 dagen dan betaald u 9 dagen. De maximale huurperiode is onbeperkt.
Betaal ik een borg?
Nee u betaald geen borg u ontvangt een vooruitbetalingsfactuur voor levering met de gewenste werkzaamheden en een ruime huurperiode.
Waarom staat er 4 weken huur op de overeenkomst?
Doordat de huurperiode vooraf niet exact bekend is berekenen wij standaard 4 weken huur. Nadat de steiger is afgemeld is de exacte huurperiode bekend, wij crediteren de niet gebruikte huurdagen met u als de steiger korter in gebruik is en factureren extra dagen als de steiger langer in gebruik is.
Ik heb de steiger onverwacht langer nodig dan 4 weken?
Geen probleem wij sturen u een vervolgnota voor 4 weken huur.
Wat houdt montage in?
Het plaatsen (monteren) van de steiger op de gewenste locatie.
Wat houdt demontage in?
Het verwijderen (demonteren) van de steiger.
Transport is 2x berekend klopt dat?
Ja dat klopt 1x voor de levering en 1x voor het terughalen van onze steiger.
Ik heb de steiger niet meer nodig, hoe moet ik afmelden?
Stuur een email naar afmelden@steiger-huren.nl u ontvangt direct een automatische bevestiging van de afmelding, wij nemen vervolgens contact met u op voor het terughalen van onze steiger.
Ik wil de rolsteiger zelf monteren kan dat?
In overleg en indien u bekent bent met steigers kunt u de montage en/of demontage van onze rolsteigers zelf doen, wij verzorgen dan alleen het transport. Denk hier niet lichtvaardig over, werken op hoogte en grote zware steigeronderdelen verplaatsen in de juiste werkvolgorde vereist kracht, kennis en inzicht. Vanzelfsprekend bent u dan ook zelf verantwoordelijk voor schades en ongevallen, hiervoor zijn wij niet aansprakelijk (zie onze leveringsvoorwaarden).
Ik heb mij bedacht en heb liever dat u de steiger plaatst?
Geef dat tijdig door maximaal op de werkdag voor levering, op de dag van levering is dat niet meer mogelijk.
Ik wil de steiger annuleren kan dat?
Ja dat kan zonder kosten tot 1 werkdag voor levering voor 15.00 uur, na 15.00 uur en op de dag van levering zelf berekenen wij u de transportkosten door.
Mijn steiger is te laag wat nu?
U moet extra materiaal bijbestellen er zijn extra kosten aan verbonden.
De steiger komt moet ik nog iets voorbereiden?
Het is prettig als er een plekje voor de deur vrijgehouden wordt voor onze auto om de loopafstand te beperken en de weg niet af te sluiten voor overig verkeer. Op de plek waar de steiger komt tuinmeubels, plantenbakken ed. verwijderen zodat de werkplek schoon is, houdt rekening met aflegruimte naast de opbouwplek voor steigermateriaal dit voorkomt extra kosten voor u.